Carvalho Calero: Dia das Letras Galegas 2020

exposição Fraguas2
Exposição na Biblioteca Central do Gragoatá: “Antonio Fraguas, memoria dun soño”
25 de outubro de 2019
Carvalho-mosaico-300x194
CARVALHO CALERO e a construção de pontes entre o galego e o português
26 de maio de 2020

Carvalho Calero: Dia das Letras Galegas 2020

carvalho

Carvalho-mosaico-300x194

Como todos os anos desde 1963, Galiza comemora no dia 17 de maio o Dia das Letras Galegas. Data escolhida pela Real Academia Galega para homenagear um/a escritor/a em língua galega. Esta “festa da língua” é também motivo para reivindicar o lugar social que o galego merece no nosso país, e as homenagens ao autor escolhido acabam se prolongando durante todo o ano, com a re-edições de seus livros, a elaboração de antologias, a realização de congressos, a divulgação de comentários críticos, com todo tipo de iniciativas culturais e políticas para difundir a sua obra.

Este ano, o escritor homenageado é Ricardo Carvalho Calero. Primeiro professor de língua galega na Universidade de Santiago de Compostela, Carvalho Calero é, além de um escritor prolífico, poeta, romancista e dramaturgo, um filólogo competente e fundamental para a língua e a literatura galegas. A ele devemos a primeira Historia da Literatura Galega Contemporânea (Galaxia, 1962), assim como primeira gramática moderna do galego, Gramática Elemental del Gallego Común (Galaxia, 1966). O compromisso galeguista desse velho professor republicano marca uma intensa vida de estudo e de criação que tem como objetivo primordial a construção de uma língua a serviço da sociedade galega.

Compartilhamos aqui alguns sites dedicados a Ricardo Carvalho Calero e que, nesta data comemorativa, nos aproximam da sua obra:

Consello da Cultura Galega. Ricardo Carballo Calero. Dia das Letras Galegas 2020

Real Academia Galega. Ricardo Carballo [Carvalho] Calero

O portal da língua galega. 2020 – Ricardo Carvalho Calero